کالتیوو؛ یک استارتاپ بلاکچینی در زنجیره تامین

استارتاپ بلاکچینی

این استارتاپ بلاکچینی قصد دارد به یک کسب و کار تعیین‌کننده در فضای زنجیره تأمین تبدیل شود

استارتاپ کالتیوو که در بنگلور هند مستقر است توسط مانیش چندراشکار و ماوسوم سایکیا راه افتاده و از فناوری بلاک‌چین برای کمک به برندها استفاده می‌کند و برندها را به فروشندگان و مشتریان‌شان متصل می‌کنند.

امروزه تمامی کسب و کارها در پی این هستند که به نوعی زنجیره تأمین کسب و کار خود را دیجیتالی کنند. وقتی صحبت از تبدیل کاغذ و کاغذبازی به اطلاعات دیجیتال به میان می‌آید، اکثر برندها به مشکل می‌خورند و چالش دارند.

همچنین برای دیجیتالی کردن زنجیره تأمین، چند مسئله دیگر مانند سیستم‌های مدیریت انبار، راهکارهای رهگیری موجودی و راهکارهای ای.آر.پی هم وجود دارد که باید با راهکارهای دیجیتال سازگار شوند. استارتاپ کالتیوو (Cultivo) یکی از آن کسب و کارهایی است که به وجود آمده تا این چالش‌ها را برطرف کند.

این مطلب را هم درباره ارتباط بلاکچین و صنعت حمل‌و‌نقل بخوانید:

استارتاپ کالتیوو در سال 2019 توسط مانیش چندراشکار و ماوسوم سایکیا به وجود آمد. هدف این استارتاپ هندی این بود که بتواند با استفاده از فناوری، مشکلات زنجیره تأمین را برطرف کند، کارایی را افزایش دهد و هزینه‌ها و خطاهای بک‌آفیس یا همان پشت صحنه سازمانی را برطرف کند.

محصول این شرکت یک «نرم‌افزار به عنوان خدمت یا SaaS» است که سفارش‌های خرید را دریافت و آن‌ها را به دارایی‌های دیجیتال تبدیل می‌کند. فناوری بلاکچین به کاربران این امکان و اجازه را می‌دهد که بفهمند یک محصول چگونه تولید، بسته‌بندی، حمل و کنترل کیفی شده و در نهایت به دست مشتری رسیده است.

کالتیوو چه کار می‌کند؟

مانیش یکی از بنیان‌گذاران اصلی استارتاپ کالتیوو بر این باور است که «زنجیره‌های تأمین، معمولاً حاوی اطلاعات زیادی هستند که بخش زیادی از این اطلاعات سازمان‌دهی و ارگانیزه نمی‌شود و به صورت اسناد کاغذی نگهداری می‌شود. مشتریان هیچ اطلاعات یا درکی از منشأ محصول و شیوه نقل و انتقال آن ندارند. استارتاپ ما در پی حل این مسئله است و قصد دارد به کسب‌وکارها کمک کند که به اطلاعات خود سروسامان بدهند. هدف ما این است که مشتری بتواند با اسکن کردن کد کیو.آر (QR) هر محصول؛ در مورد آن اطلاعات کامل کسب کند.»

کارشناسان می‌گویند تصمیمات داده‌محور اساس و مبنای اصلی آینده زنجیره تأمین است. این در حالی است که شرکت‌ها در یکپارچه‌سازی و ادغام نرم‌افزار مجوز فناوری برای تغییر و تحولات دیجیتال در کسب‌وکار خود مشکل دارند. استارتاپ کالتیوو در تلاش است که این مشکل را برای کسب و کارها حل و فصل کند.

استارتاپ کالتیوو در سال 2019 توسط مانیش چندراشکار و ماوسوم سایکیا به وجود آمد. هدف این استارتاپ هندی این بود که بتواند با استفاده از فناوری، مشکلات زنجیره تأمین را برطرف کند.

محصول کالتیوو با تمام ابزارهای لجستیک همگام و ادغام می‌شود، اطلاعات موردنیاز را از آن سیستم‌ها دریافت می‌کند، اطلاعات موجود در کاغذها را با اطلاعات موجود در پلتفرم‌های سازمانی مقایسه می‌کند و در نهایت با استفاده از فناوری بلاکچین، اعتبار و هویت محصول را تأیید می‌کند.

راهکاری سه‌لایه بر پایه بلاکچین

استارتاپ کالتیوو با خدمتی که ارائه می‌دهد می‌تواند مشکل زنجیره تأمین را برطرف کند و همه اطلاعات را در یک پلتفرم گردآوری کند. مانیش در این زمینه می‌گوید: «محصول و راهکار ما، سه لایه دارد. اولین لایه به محصولات معتبر کمک می‌کند که ادعای خود را ثابت کنند، اعتماد مشتریان را به دست آورند و گواهینامه‌های لازم را صادر کنند. در لایه دوم، داده‌های زنجیره تأمین یک شرکت ادغام می‌شود و به شرکت‌ها کمک می‌کند که داده‌های موردنیاز را در داشبورد پلتفرم خود ببینند. لایه سوم بلاکچینی است که در استارتاپ ما ساخته شده است. این بلاکچین تمام فرآیندها و اقدامات را به یکدیگر متصل می‌کند تا مشتریان بتوانند با اسکن یک کد کیو.آر تمام مراحلی که محصول پشت سر گذاشته است را مشاهده کنند.»

محصول کالتیوو با تمام ابزارهای لجستیک همگام و ادغام می‌شود، اطلاعات موردنیاز را از آن سیستم‌ها دریافت می‌کند، اطلاعات موجود در کاغذها را با اطلاعات موجود در پلتفرم‌های سازمانی مقایسه می‌کند و در نهایت با استفاده از فناوری بلاکچین، اعتبار و هویت محصول را تأیید می‌کند.

بر اساس گزارش‌های موجود ارزش صنایع مبتنی بر بلاکچین به بیش از 3 میلیارد دلار رسیده و طبق پیش‌بینی‌ها تا سال 2025 به 39 میلیارد دلار می‌رسد. شرکت‌ها سرمایه‌گذاری در صنعت بلاکچین را آغاز کرده‌اند و خیلی خوب می‌دانند که این فناوری توانایی ایجاد یک تحول بزرگ را دارد.

چشم‌انداز کالتیوو

استارتاپ کالتیوو پس از چند سال کار و تلاش مداوم در ژانویه سال 2020 موفق شد فرآیند فروش محصول خود را آغاز کند. البته این شرکت هنوز هیچ گزارشی در مورد میزان درآمد خود اعلام نکرده ولی خصوصیات محصول آن‌ها نشان می‌دهد که آینده خوبی در انتظار آن‌هاست. تمرکز این استارتاپ در 18 ماه آینده، ایجاد یک کانال فروش قدرتمند است. کالتیوو می‌خواهد مهندسانی استخدام کند که بتوانند محصول این مجموعه را رشد و پرورش دهند.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.